V Міжнародної релігієзнавчої літньої школи «Вайшнавська традиція крізь століття» 18-24.08.2016

У серпні 2016 року розпочала свою роботу V Міжнародна релігієзнавча літня школа «Вайшнавська традиція крізь століття», це унікальний проект, який об’єднює дослідників вайшнавізму в одне дружнє коло в якому й вирішуються нагальні проблеми обраного дослідниками предмету. Цього року Школа триває з 17 по 27 серпня. 17 серпня відбулось урочисте відкриття на базі Дніпропетровського національного університету імені О. Гончара. Потім учасники поїхали до навчального вайшнавського центру «Новий Маяпур» (с. Чернеччина Магдалинівського р-ну Дніпропетровської обл.), де і продовжили свою діяльність до 23 числа.

«Новий Маяпур» розташований на березі річки Оріль, на межі лісу та поля. В такій атмосфері учасникам ніщо не заважає, а навпаки все тільки сприяє вивченню та зануренню в традиції, філософію і культуру вайшнавізму.

Програма цього етапу Школи була досить насичена, але все ж дозволяла учасникам відпочити. У «Новому Маяпурі»  учасники Школи мали нагоду не лише спостерігати, а й долучитись до вайшнавської культури, брати участь в культово-обрядовому житті вайшнавів, споживати страви вегетаріанської кухні та за бажанню прожити даний період в тому ритмі, яким живе практикуючий вайшнав.

Окрім практичного вивчення вайшнавізму значне місце займає і теоретичний вимір. Першою лекцією кожного дня була лекція по «Шрімад Бгаґаватам» які проводили Сарваг’я прабгу випускник «Бхаратійа-санскрита-самстхана», «Двітія-дікша» і «Шрімад-бгагавата-відьяпітхам», «Бгагавата-шастрі» та Євген Іванович Смицький спеціаліст з релігієзнавства, викладач вайшнавського навчального центру «Новий Маяпур», керівник Школи. Учасники школи кожен день вивчали один вірш з коментарем А. Ч. Бгактіведанти Свамі Шріли Прабгупади.

Також кожного дня учасники Школи проводили обговорення мантр «Шрі Ішопанішад» з коментарями Шріли Прабгупади та продовжили вивчати санскрит під керівництвом Сергія Григоровича Секунданта д. філос. н., доцента, завідувача кафедри філософії та основ загальногуманітарного знання Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова та Сарваг’ї прабгу.

Окрім слухання лекцій, всі учасники мали змогу представити власні дослідження у вигляді доповідей, лекцій. Після кожного з таких доповідей відбувалось тривале обговорення та заглиблення в суть представленої проблеми.

 

Другий день Школи, 18 серпня, припав на свято Баларама Пурніма – день явлення господа Баларами. Ранкову лекцію по «Шрімад Бгаґаватам»  дав Сарваг’я праху, вона також була приурочена святу. В цей день Сарваг’я прабгу відкрив цикл з двох лекцій «Унікальність трансцендентного тіла Бгагавана у «Бгагавата-пурані» на основі «Бгагават-сандарбги» Джіви Госвамі» в яких висвітлив три головні аспекти які розкривають суть трансцендентності тіла Господа : прат’якатма, вібгу та сарвагатам.

В свято Баларама Пурніма прийнято тримати піст до полудня, більшість учасників школи долучились до посту. Духовна атмосфера яка панує в Новому Маяпурі сприяла легкому посту та дає можливість учасникам Школи повністю зануритись у ведичну культуру. Після обряду абгішеки, учасники завершили піст великим святковим обідом.

Другою частиною дня стало відкриття обговорення «Шрі Ішопанішад», яке продовжувалось що дня протягом перебування Школи в «Новому Маяпурі». Та дві доповіді учасників Олександра Романенка магістра філософії та психології, його доповідь стала логічним продовженням попереднього обговорення й мала тему: «Етична проблематика «Шрі Ішопанішад» ». Наступною та останньою, на цей день, стала доповідь Олександра Романова аспіранта кафедри філософії та основ гуманітарного знання Одеського національного університету імені І.І. Мечнікова «Онтологія переживань у» Бгагавад –гіті » та ведичній традиції»

 

19 серпня також було приурочено великій події 51 – ій річниці відбуття Бгактіведанти Свамі до США. В цей день Євген Іванович Смицький присвятив свою лекцію «Життя Бгактіведанти й питання агіографії» саме цій події й розкрив життя Шріли Прабгупади з двох ракурсів як «людяної людини» та святого. Пізніше учасниками Школи було переглянуто ряд відеороликів, які присвячувались висловленню вдячності Шрілі Прабхупаді людьми з різних кутків світу.

Під кінець дня презентувала свою доповідь Олександра Бібік магістер кафедри філософії ДГТУ «ДонНТУ» «Роль Бгану Свамі в становлені японської громади МТСК», цікавим виявилось те, що частина учасників була вже раніше особисто знайома з Бгану Свамі, а доповідь Олександри розкрила цю особистість  дещо в новому ракурсі невідомому раніше учасників Школи .

 

20 серпня волею випадку було присвячено постаті Джіви Госвамі, щоправда до спадщини цієї постаті в своїх лекціях вже неодноразово звертався Сарваг’я прабгу, доповненням стали ще дві лекції, перша Світлани Миколаївни Руденко к. філол. н., професора кафедри суспільних та гуманітарних дисциплін Харківського державного університету харчування та торгівлі «Презентація першої частини перекладу праці Раві М. Ґупта “Чайтанья вайшнава Веданта Дживи Ґосвамі: коли знання зустрічає відданість». Лондон: Роутледж, 2007” : особливості перекладу українською». Дослідниця в даній темі торкнулась болючого питання стосовно перекладу санскритських термінів українською, виокреслила проблемні місця та способи їх вирішення.

Друга лекція Юрія Юрйовича Завгороднього  д. філос. н., наукового співробітника Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України. «Вступ до теології (першої філософії) Дживи Ґосвамі» взагалі показала наскільки в сучасному академічному світі мало досліджена спадщина Джіви Госвамі.

Також  в цей день презентували свої дослідження Сергій Григорович Секундант «Проблема істинного “Я” у вішишта-адвайті та двайта-веданті» та

Любарська Олена Олегівна аспірантка кафедри філософії та основ загальногуманітарного знання Одеського національного університету імені І. І. Мечнікова. «Дхьяна-йога в коментарях Його Божественної милості Бгактіведанти Свамі Прабгупади й Гуруджі Шри Шайлендри Шарми».

21 серпня було проведено диспут-діалог між представником християнської традиції східного обряду Миколаєм Миколаєвичем Карпитським та представником гаудія-вайшнавізму Сарваг’єю прабгу, тема диспуту: «Сприйняття одкровення в християнській та вайшнавській традиціях».

Також в цей день представив свою доповідь Віктор Броніславович Окороков д. філос. н., професор, завідувач кафедри філософії Національного університету імені Олеся Гончара. «Антропологія свідомості та часу. Змінений стан свідомості та часу в західноєвропейській та східній традиціях».

 

22 серпня доповідали Капранов Сергій Віталійович к. філос. н, науковий співробітник Інституту сходознавства ім. А.Ю. Кримського НАН України. «З історії вайшнавських храмів V-XVI ст. (за матеріалами подорожі)» та Карпицький Микола Миколайович «Екзистенційний сенс практики вайшнавізму Чайтаньї».

Факультатив з санскриту вів Сарваг’я прабгу, який показав традиційну методику перекладу з санскриту, і за цією методикою всі гуртом під керівництвом Сарваг’ї прабгу перекладено декілька текстів з «Бгаґават Гіти», і для точної перевірки звірено з перекладом Шріли Прабгупади.

 

23 серпня – останній день перебування Школи в «Новому Маяпурі». В цей день представили свої доповіді Дмирто Васильвич Базик к. філос. н., учений секретар Відділення релігієзнавства Інституту філософії ім. Г. С. Сковороди НАН України, науковий співробітник відділу історії релігії та практичного релігієзнавства з темою: «Поняття “наука” в розумінні та тлумаченні А.Ч. Бхактіведанти Свамі Прабгупади» та Ольга Вікторівна Добродум д. філос. н., професор кафедри філософії Київського національного університету культури та мистецтв. «Індуїзм і постмодернізм».

А після під кінець дня всі учасники школи зібрались на галявині в лісі, щоб обговорити тему «Значення співвідношення віри і знання у вайшавізмі для діалогу з іншими науковими та релігійними традиціями», дане обговорення вирішило багато питань та ще більше поставило нових.

 

Родзинкою дня став майстер клас від Бгадравардгани прабху з приготування халави.

А вже 24 серпня всі учасники школи залишили терени мальовничого краю та поїхали до Києва завершувати V Школу та підбивати підсумки.

Реклама

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход /  Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход /  Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход /  Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход /  Изменить )

Connecting to %s